Brandul istoric din industria auto începe producția de camioane și autobuze la noua fabrică

Luni, după 75 de ani, Mercedes-Benz Trucks and Buses a scos de pe linia de asamblare din Virrey del Pino ultimul său vehicul și a început mutarea la noua fabrică din Sarate.

Producția de camioane Mercedes-Benz în Argentina va începe în 2026 la noua fabrică a mărcii din Sarate. Acest lucru marchează sfârșitul unei istorii de aproape 75 de ani a fabricii din Virrey del Pino, unde acum vor fi produse doar autoutilitare Sprinter.

Deoarece acestea au destinații diferite, dar o nevoie comună de reducere a emisiilor poluante, Mercedes-Benz a devenit una dintre ultimele companii din industria auto mondială care și-a separat diviziile de autovehicule ușoare și grele. Acest lucru s-a întâmplat în 2021, rezultând în crearea Mercedes-Benz Group AG pentru autoturisme și furgonete și Daimler Truck AG pentru vehicule grele destinate transportului de marfă și pasageri.

Desigur, același lucru s-a întâmplat și în Argentina , marcând începutul Mercedes-Benz Trucks and Buses , care pe 1 decembrie sărbătorește a patra aniversare ca companie independentă. Cu toate acestea, la nivel local s-a întâmplat ceva unic: separarea celor două divizii Mercedes-Benz, care au reunit producția în centrul industrial Juan Manuel Fangio, fabrica istorică din Virrey del Pino, în sud-vestul Marelui Buenos Aires.

Brandul istoric din industria auto începe producția de camioane și autobuze la noua fabrică

În scopul optimizării exploatării vehiculelor grele de transport, în 2023 a început construcția unei noi fabrici de camioane și autobuze Mercedes-Benz în Sarate, care va fi inaugurată anul viitor, , deși de la sfârșitul anului 2024 funcționează deja ca centru logistic de piese auto și piese de schimb , care aprovizionează rețeaua națională de 45 de puncte de service.

Ultimul camion Mercedes-Benz a ieșit de pe linia de asamblare a fabricii Virrey del Pino, ceea ce a coincis cu a patra aniversare a înființării noii companii.

Din acest motiv, luni, 1 decembrie, la aniversarea înființării acestei noi companii, se încheie oficial activitatea fabricii din Virrey del Pino și începe mutarea utilajelor la noua fabrică.

Aproape 75 de ani de istorie

Acest lucru marchează sfârșitul unei epoci care a durat peste 74 de ani, în care centrul național de producție al mărcii germane s-a concentrat pe această fabrică simbolică, numită în onoarea celui mai de succes pilot argentinian din toate timpurile, Juan Manuel Fangio , care a câștigat două dintre cele cinci titluri de campion cu Mercedes-Benz. Primul camion Mercedes-Benz a fost produs în Virrey del Pino , unde au fost fabricate și camioanele și șasiurile de autobuz care încă circulă în țară.S-ar putea să vă intereseze:Un bărbat gol a atacat o mașină argentiniană și i-a spart parbrizul pe o șosea din Chile.

Noua fabrică din Sarat, situată strategic în apropierea portului, va produce inițial camioane Accelo și Atego, șasiuri de autobuz OH și OF, precum și piese de schimb REMAN. În ultimii trei ani, compania a investit în această producție un total de 110 milioane de dolari americani.

Brandul istoric din industria auto începe producția de camioane și autobuze la noua fabrică

Noua fabrică Mercedes-Benz Trucks and Buses funcționează din decembrie anul trecut ca centru de distribuție a pieselor de schimb.

Locația reprezintă nu numai un avantaj datorită apropierii de terminalul Sarate 1, ci și un avantaj operațional pentru circulația unităților de mare tonaj la nivel național, deoarece se află pe Autostrada Națională 9, una dintre principalele artere care leagă zonele interne ale țării , ceea ce permite economisirea de timp și resurse care anterior afectau eficiența îndeplinirii acestei sarcini din Virrey del Pino, atât în cazul importului de unități, cât și în cazul transportului de unități de producție internă.

„Odată cu mutarea producției la Sarate, deschidem un nou capitol în viitorul Mercedes-Benz Trucks and Buses în Argentina. Acest nou centru industrial ne va permite să producem cu o eficiență mai mare și cu tehnologii mai avansate. Obiectivul nostru este să sprijinim pe toți cei care fac lumea să se miște. Obiectivul nostru este să creăm cea mai bună companie producătoare de camioane și autobuze și să ne menținem poziția de lider pe piața argentiniană”, a declarat Raul Barcesat, director general Mercedes-Benz Trucks and Buses.

La rândul său, Denis Güven, director general Mercedes-Benz Trucks and Buses în America Latină, a remarcat: „Avem o istorie de succes în Argentina, prima țară din afara Germaniei care a primit Mercedes-Benz. Și acesta este doar începutul. Deschiderea noului centru industrial din Sarat, rezultatul unei investiții de 110 milioane de dolari SUA, este dovada unui viitor promițător. La această fabrică vom produce camioane și șasiuri de autobuz de înaltă calitate și vom continua să oferim cele mai bune vehicule grele și servicii pe care clienții noștri sud-americani le așteaptă.”