.st0{fill:#FFFFFF;}

SLABIRE

Cum sa slabesti mancand doar dulciuri (bazat pe studiu stiintific)

 iunie 26, 2019

Scris de  Claudiu Iana

Doar prin simplul fapt ca le mancam, dulciurile nu ingrasa. Este un fapt dovedit stiintific. Daca vrei sa intelegi cum sa slabesti mancand dulciuri atunci acest articol este categoric pentru tine. Pare exagerat? Si totusi, draga prietene, nu vreau “sa-ti vand gogosi”. Iti voi livra exact ceea ce titlul promite.

More...

Insa va veni si cu ceva avertizari in privinta potentialei utilizarii a “produsului”.

Pentru ca imi pari sincer interesat sa intelegi cum sa slabesti, iar eu sunt sincer interesat sa ajut, te rog sa iti insusesti mai degraba pilda acestui articol decat solutia exemplificata.

Dieta cu Dulciuri


E (APROAPE) CA SI CUM AI FI CASTIGAT LA LOTO

Ghid despre cum sa slabesti mancand doar dulciuri

Afla cum sa slabesti si bucura-te de savoarea deserturilor tale favorite fara teama de a te ingrasa. Fa-o la evenimentele sociale sau oriunde si oricand vrei.

Aboneaza-te la Newsletter-ul CoolFamilistClub

si poti descarca gratuit PDF-ul cu instructiunile DIETEI.

Datele personale sunt in deplina siguranta la noi. In plus ai oricand posibilitatea sa ceri dezabonarea.

Poti sa slabesti mancand si dulciurile la care poftesti?

Dulciuri pe platou de lemn

Stii ca desertul este partea cea mai savurata a unei mese. I feel you. Favoritele mele sunt dulciurile facute in casa de sotia mea. Baietii mei nu prea se omoara cu dulciurile. Mai mult pentru mine si pentru ea 😈 .

De fiecare data cand ai incercat sa slabesti te-ai simtit precum pacientul internat, in carantina alimentara. Tot ceea ce iti placea sa mananci a trebuit scos din meniu pentru ca “lumea” spune ca ingrasa.

Oamenii urasc dietele pentru ca sunt asociate cu ideea de a fi nevoiti sa manance fix ceea ce nu le convine.

Daca nu vei intelege o data pentru totdeauna cum sa slabesti fara sa te simti mizerabil nu vei putea niciodata sa te bucuri de fizicul pe care ti-l doresti.

Vei simti mereu ca trebuie sa dai la schimb ceva important pentru altceva la fel de important. Un corp cu proportii potrivite la schimb cu placerile vinovate din viata noastra. Stop dulciuri, stop alcool, stop grasimi, stop… Merita schimbul? Eu nu cred. Nici tu nu crezi.

Te asigur insa ca exista alta cale. Da-mi voie sa-ti arat cum. Voi folosi un exemplu extrem pentru a sustine un punct de vedere ce este esential intr-o dieta.

Este posibil sa mananci doar duciuri si sa nu te ingrasi?

In 2010 un profesor din Kansas, Statele Unite, pe nume Mark Haub specializat in nutritie, termina un studiu si publica rezultatele ce aveau sa-l faca “vedeta saptamanii” pe toate retelele de socializare si ziarele online.

Acum sa vedem ce a facut profesorul, baiat serios dealtfel, sa merite asa faima.

Haub a efectuat un studiu in care chiar el a fost subiectul testarii. Premiza testului a fost urmatoarea:

In ceea ce priveste strict slabirea, numarul caloriilor este ceea ce conteaza cel mai mult, nu valoarea nutritiva a alimentelor.

Premiza a fost demonstrata. In numai doua luni profesorul Haub a slabit 12 kg, pornind de la 95 kg si 33,4% grasime corporala (peste 30% grasime corporala esti considerat obez, potrivit clasificarii IMC).

Planul a fost urmatorul: a limitat consumul zilnic caloric la 1800 kcal dupa ce a determinat ca o persoana de greutatea, varsta si nivelul sau de activitate zilnica consuma, pre-dieta, aproximativ 2600 kcal/zi.

Pana aici totul clar, nimic spectaculos. Haub a folosit principiul fundamental al al oricarui plan de slabire eficient:

Pentru a slabi trebuie arse mai multe calorii decat sunt consumate, aceasta nefiind o opinie ci o dovada stiintifica.

Pur si simplu nu putem fenta acest principiu. Este fizica. Daca l-ai fenta ar fi ca si cum ai descoperit cum sa generezi energie din nimic.

Acum urmeaza partea cea mai interesanta. Dieta sa a constat, in marea ei majoritate, din batoane Snickers, biscuiti Oreo, Doritos, cereale indulcite cu zahar, etc.

Baton Snickers
Baton Twix

Cam orice din dulcegariile apetisante ambalate pe rafturile oricarui magazin “de colt de strada”. Ce festin!

Și nu numai că a scazut in greutate, dar colesterolul său "rău", sau LDL, a scăzut cu 20% și "bunul" colesterol sau HDL, a crescut cu 20%.

Pfff, cam incepi sa te scarpini in cap... Cum *#%&@* vine asta? Lasand la o parte ca a slabit enorm, a devenit Haub mai sanatos mancand dulciuri?

Depinde din ce punct de vedere privesti lucrurile. Din punct de vedere biologic, probabil da. Excesul de greutate este problema centrala care duce la complicatii cum ar fi hipertensiunea arteriala, diabetul zaharat si colesterolul ridicat.

Din punct de vedere nutritional, probabil nu. Iti spuneam mai la inceput, majoritatea dietei (doua treimi) a constat in dulciuri. Ultima treime a caloriilor le-a alocat unui shake proteic si a unor tablete de vitamine.

Astfel a reusit cat de cat sa aduca ceva nutrienti necesari in organism de-al lungul dietei. Pentru ca in dulciurile acestea nu este mai nimic necesar organismului.

In urma publicarii studiului internetul a explodat. Natura noastra egocentrista, mereu cautand shortcut-uri magice, a gasit imediat fascinant si inspirational rezultatul acestui test.

Cine nu vrea sa manance dulciuri si sa slabeasca? Trebuie sa fii putin ciudat sa refuzi asa oferta 🙂 

Houb a fost vedeta cateva saptamani apoi, evident, a fost uitat de gloata in cautare de senzational. Unii insa au tinut minte demonstratia si au inteles ideea pe care a dorit profesorul sa o valideze.

Iata cateva din aparitiile online vis-a-vis de subiect.

OK, sa stabilim ce este o dieta eficienta (si nu neaaparat sanatoasa sau lipsita de riscuri). O dieta eficienta este doar un regim alimentar care livreaza la final rezultatul cautat: slabirea.

Poate fi o dieta echilibrata nutritional si cu minimum de stres aplicat organismului sau dezechilibrata si greu de indurat. Nu conteaza. Atata timp cat livreaza slabirea este eficienta.

Haub si-a creat, cu scop, o dieta dezechilibrata nutritional pentru a demonstra un principiu. Dar chiar si in aceasta situatie tot a introdus in alimentatie ceva proteine si vitamine pentru a-si proteja cat de cat sanatatea.

CATEGORIC poti slabi mancand doar dulciuri. Haub a demonstrat principiul de baza: Cand vorbim strict de slabire, cel mai important este cat mananci nu ce mananci.

Aplicand acelasi principiu putea la fel de bine sa manance zilnic doar untura din borcan. TOT ar fi slabit.

Probabil ai auzit de multe ori afirmatia: “De maine intru la dieta. Tai painea si dulciurile.

Sa scoti unele alimente din meniu nu garanteaza insa slabirea. Ai putea la fel de bine sa mananci prea mult din cele pe care le-ai pastrat.

Ceea ce va conta la finalul zilei este balanta dintre energia (kcal.) luata mancand vs. energia consumata. Daca am mancat mai putin decat am consumat diferenta inseamna scadere in greutate. Daca am mancat mai mult, surplusul este depozitat (nu neaparat sub forma de grasime dar este o discuie pentru altadata) si vom creste in greutate.

Avertizari!

  • Mark Haub a mancat doar dulciuri al caror continut caloric il cunostea. Altfel nu avea cum sa tina evidenta caloriilor si sa fie sigur ca se mentine in dieta. In principal a mancat dulciuri ambalate, al caror informatii “nutritionale” erau vizibile si puteau fi eficient luate in calcul.
  • În pofida succesului său temporar, Haub nu recomandă replicarea dietei centrate pe dulciuri. Profesorul era perfect constient de pericolul si stresul aplicat organismului sau. Spune acest lucru clar in interviurile pe care le-a dat. Scopul sau a fost unul pur demonstrativ al unui principiu care este de prea multe ori omis in discutiile privind slabirea. La acest moment planeta este o treime obeza. Inseamna 2,3 miliarde. In unele tari rata obezitatii este peste aceasta medie. In Statele Unite este de 35% potrivit State of Obesity.  Si totusi, prea putini au curaj sa le spuna oamenilor adevarul simplu: ca trebuie sa manance mai putin. Pentru ca intr-o lume a abundentei a cere restrictie si ponderatie nu se vinde deloc bine.
  • Pierderea sănătoasă a grăsimilor nu este la fel de simplă precum reducerea drastică a caloriilor. Dacă mâncam prea puțin corpul nostru va intra în "modul de înfometare" și, sigur, va pierde grăsime, dar va pierde și mușchii. Plus, cel mai rău dintre toate, rata noastra metabolică va incetini si odată ce începem să mancam mai mult, vom lua rapid grasimea înapoi (si uneori chiar mai mult decât am pierdut). Americanii ii spun acestui tip de abordare in slabire “the yo-yo effect”, unde vei pune rapid la loc cam tot ce ai reusit sa dai jos. Haub a avut o astfel de abordare folosind un deficit caloric de peste 30%. Reducerea safe de calorii zilnice nu ar trebui sa depaseasca 25% din necesarul zilnic.
  • Sunt nenumarate moduri sigure pentru sanatate prin care putem slabi. Abordarile drastice nu sunt solutia. Pot cel mult rezolva unele probleme prin crearea altora.

Enjoy Life!

Acest articol doreste sa demonstreze un punct de vedere. Nu incurajeaza folosirea informatiilor prezentate pentru a stabili diete cu carente mari in aportul de nutrienti.

Bucura-te de savoarea deserturilor tale favorite. Fa-o impreuna cu familia, la evenimentele sociale sau oriunde si oricand vrei. Ai insa grija sa iei in calcul caloriile consumate astfel incat dieta sa continue.

Foloseste o aplicatie mobila pentru a tine evidenta caloriilor consumate. Personal, folosesc MyFitnessPal.

Asteapta-te ca slabirea sa nu fie liniara. Tine-te de planul caloric si mai departe bucura-te de viata. Dieta trebuie intotdeauna sa fie in plan secund. Nu o lasa sa te copleseasca si sa devina principala ta preocupare. Succes!

IDEEA CU CARE SA RAMAI

  • 1
    Strict in termeni de slabire, renuntarea la dulciuri nu este o solutie magica. De fapt, putem slabi chiar si mancand doar dulciuri.
  • 2
    Pentru a slabi semnificativ trebuie arse in mod constant mai multe calorii decat sunt consumate.
  • 3
    Nu este cazul sa renunti la dulciurile tale favorite. Ai insa grija sa iei in calcul caloriile consumate.

Inca nu ai descarcat PDF-ul cu instructiunile dietei?

Dieta cu Dulciuri

Aboneaza-te la Newsletter-ul CoolFamilistClub

si poti descarca gratuit PDF-ul cu instructiunile.

Datele personale sunt in deplina siguranta. In plus, ai oricand posibilitatea sa ceri dezabonarea.

 Politica de Confidentialitate

OK, e randul tau!

Am reusit sa aduc ceva in plus cunostintelor tale?

La ce alte intrebari as putea incerca sa-ti raspund? Astept cu interes comentariul tau.

3
(2)

Cat de util ti-a fost acest articol?

Click pe cate stele acorzi!

Ratingul mediu al cititorilor: 3 / 5. Numărul de voturi pana acum: 2

Oamenii tind sa fie timizi. Da-le un impuls! Fii primul care evaluează această postare.

Deoarece ai gasit util acest articol ...

Urmăreste-ne si in social media!

Ne pare rău că aceast articol nu ti-a fost util!

Ajuta-ne sa-l imbunatatim!

Scrie opiniile/observatiile tale în caseta de mai jos

Like & Share daca ti-a placut!

 Ajuta-i si pe altii sa afle!

Ai invatat ceva nou astazi?

Intra in comunitatea celor aproape 2300 de persoane care citesc lunar articolele noastre. 

Necesar, pentru a colabora intr-un cadru legal:

Claudiu Iana


Ne vom educa impreuna sa construim cele mai bune versiuni ale noastre. Cat de bune?! Ramane de vazut. Viata pune intotdeauna piedici ignorantilor. Nu va fi si cazul nostru. Cu prietenie,

Claudiu Iana

disclaimer

Este imperativ sa intelegi ca autorii continutului pot sa nu fie profesioniști și cu siguranta nu oferă sfaturi aplicabile oricarui cititor. Informațiile, procedurile și sugestiile oferite pe site au strict scop informativ și nu sunt adresate diagnosticării, tratamentului, vindecării sau prevenirii unor probleme de sănătate - și nici nu sunt destinate să înlocuiască sfaturile unui medic Orice aspect al sănătății tale necesită un consult cu un medic specialist. Tu, în calitate de cititor ești în totalitate responsabil pentru starea ta de sănătate.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>
Success message!
Warning message!
Error message!